<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1542164732782740182\x26blogName\x3dA+Z+U+R+A\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://pastelover.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://pastelover.blogspot.com/\x26vt\x3d-1678242084661114700', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
assalamualaikum

welcome,i'm azura..19..johorean..
nice to meet you..



+ follow | Email | twitter | Facebook
Home | Dashboard
Friends:

chitchat:



Google + follower



recent update :
Bila rumah jadi wellfare kucing
written on Monday, 6 January 2014 @ 22:00 ✈

hi..ape khabar..macam lame je rasenye tak tulis entry ek..hoho..
selalu join GA je..maklumlah idea tak dek nak tulis entry nie..kali nie zura nk cerita pasal kucing..siapa suka kucing..kite gang..siape tak suke..boleh bla..haha..
mungkin yang tak suke tu sebab geli dengan bulunye or pernah kene cakar ke kan..


keluarge zura memang suke haiwan..kat rumah zura nie ade banyak kucing..malas nak kire..haha..tapi tak laa sebanyak adibah noor tu..sampai 30++ ekor kucing..tu dasyat namenye..
kenape zura bagi tajuk "bile rumah jadi welfare kucing"..sebab kat kawasan rumah zura nie,rumah zura lah yang paling banyak kucing..dah macam rumah kebajikan kucing dah..biase laa ade yang suke..ade yang komplen..
nisbah orang dengan kucing..besar lagi kucing..name-namenye pon pelik-pelik..ade arjuna,mimil,inika,sofi,cucuk,pusi,cik poh,moma,neng-neng,itam,atam..sory laa terbelit-belit nak sebut..hihi..

kisah silam kucing-kucing nie semua tragis-tragis belake..kebanyakkan kakak ngan mak zura yang jumpe..kat tepi tempat buang sampah ade,kat tepi jalan besar ade,orang saje-saje letak depan rumah zura ade(pastu buat muke tak bersalah),orang karpet pakistan mane tah yang buang pon ade,kucing siape tah hilang then pegi rumah zura ade,orang pindah rumah pastu saje-saje tinggal kucing die pon ade..kucing yang dipotong ekornye pon ade sekali..dah macam kisah hero dah..

kadang-kadang fedup..keluarge zura bukan orang senang,just sederhane je..macam mane nak bela semua-kucing-kucing tu..
tu perspective pertame yang zura fikir mase mula-mula dulu..tapi Allah tu maha besar..walaupun kucing-kucing nie tak kerja..tapi sentiase ade rezeki untuk diorang makan..
orang kate kucing nie bawak rezeki..jangan suke-suke hati je nak buang kucing..

so sesiapa yang tak suke kucing tu,jangan laa buang kucing sembarangan..kalau betul-betul tak nak kucing tu..letak laa kat pasar ke..kat kedai makan ke..jangan suke-suke hati buang sepah-sepah macam zura jumpe nie..kalau tertangkap korang boleh kene dende tau tak..kalau akta tu dah dipinda..


apabila ia terpakai akan memperuntukkan denda dari RM20,000 hingga RM100,000 bagi kesalahan pertama jika terdapat pihak atau individu didapati bersalah menzalimi haiwan.
 Dr Abd Aziz berkata, Akta Binatang 1953 menetapkan denda maksimum RM50,000 berbanding RM5,000 pada masa sekarang bagi kesalahan menzalimi haiwan.
so renung-renungkan..

3 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life