<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1542164732782740182\x26blogName\x3dA+Z+U+R+A\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://pastelover.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://pastelover.blogspot.com/\x26vt\x3d786285897762333918', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
assalamualaikum

welcome,i'm azura..19..johorean..
nice to meet you..



+ follow | Email | twitter | Facebook
Home | Dashboard
Friends:

chitchat:



Google + follower



recent update :
RAHSIA Pergerakkan Dalam Solat Kepada Kesihatan
written on Sunday 26 January 2014 @ 23:03 ✈

hi..ape kaba..hehe..rase lame tak update entry kan..asyik join GA je..hehe..
ok bende nie zura jumpe kat facebook..nota yang asal ade campur-campur dalam bahasa indonesia..so zura tukar sikit..
zura pon baru tau sebenarnye pasal bende nie..
SUBHANALLAH..memang menakjubkan..tak caye..jom laa bace..



TAKBIRATUL IHRAM
Gerakan ini melancarkan aliran darah, limpa dan kekuatan otot lengan. Posisi jantung di bawah otak memungkinkan darah mengalir lancar kes eluruh tubuh. Saat mengangkat kedua tangan, otot bahu meregang sehingga aliran darah kaya oksigen menjadi lancar. Kemudian kedua tangan didekapkan di depan perut atau dada bagian bawah. Perbuatan ini menghindarkan dari berbagai gangguan persendian, khususnya pada tubuh bagian atas.

RUKUK
Postur ini menjaga kesempurnaan posisi dan fungsi tulang belakang  sebagai penyangga tubuh dan pusat saraf. Posisi jantung sejajar dengan otak, maka aliran darah maksimum pada tubuh bagian tengah. Tangan yang bertumpu di lutut berfungsi merehatkan bagi otot-otot bahu hingga ke bawah. Selain itu, rukuk adalah latihan untuk mencegah gangguan prostat.

I’TIDAL
Itidal adalah variasi postur setelah rukuk dan sebelum sujud. Gerak berdiri ,bungkuk, berdiri kemudian sujud merupakan latihan pencernaan yang baik. Organ organ pencernaan di dalam perut mengalami penekanan dan pelonggaran secara bergantian. Kesannya pencernaan menjadi lebih lancar.

SUJUD
Aliran limpa dipam ke bagian leher dan ketiak. Posisi jantung di atas otak menyebabkan darah kaya oksigen boleh mengalir maksimum ke otak. Aliran ini berpengaruh pada daya pemikiran  seseorang. Kerana itu, lakukan sujud dengan tuma’ninah, jangan tergesa gesa agar darah mencukupi kapasitinya di otak. Postur ini juga menghindarkan gangguan buasir. Khusus bagi wanita, baik rukuk mahupun sujud memiliki manfaat luar biasa bagi kesuburan dan kesihatan organ kewanitaan.

DUDUK
Saat iftirosy, kita bertumpu pada pangkal paha yang terhubung dengan saraf nervus Ischiadius. Posisi ini menghindarkan sakit pada pangkal paha yang sering menyebabkan penderitanya tak mampu berjalan. Duduk tawarruk sangat baik bagi lelaki sebab tumit menekan aliran kandung kemih (urethra), kelenjar kelamin lelaki (prostat) dan saluran vas deferens. Jika dilakukan. dengan benar, postur irfi mencegah impotensi. Variasi posisi telapak kaki pada iftirosy dan tawarruk menyebabkan seluruh otot tungkai turut meregang dan kemudian relaks kembali. Gerak dan tekanan harmoni  inilah yang menjaga kelenturan dan kekuatan organ-organ gerak kita.

SALAM
Relaksasi otot sekitar leher dan kepala menyempurnakan aliran darah di kepala. Gerakan ini mencegah sakit kepala dan menjaga keanjalan kulit wajah. BERIBADAH secara berterusan  bukan saja menyuburkan iman, tetapi mempercantik diri wanita luar dan dalam. 


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life